miessiem.reismee.nl

Dag 1 - We zijn er!

Donderdagavond om 23.05 (NL-tijd), met het vliegtuig vanaf Schiphol vertrokken. Tijdens het inchecken en boarden ontdekten we al snel wie er mee gingen op rondreis in Egypte en wie een andere eindbestemming hadden.

Tijdens het wachten in de vertrekhal ontstonden al de eerste gesprekken. Het was een rustige vlucht naar Istanbul waar wij onze overstap hadden. Simone heeft een eerdere zeer slechte ervaring met het vliegen en vond het daarom extra spannend. Gewapend met het " kotszakje" ging Simone de vlucht aan. Gelukkig voor iedereen heeft ze deze niet hoeven gebruiken. In Istanbul landden we 3.50 uur (lokale tijd). Ondanks dat Istanbul Airport het grootste vliegveld is van Turkije, is het in de nacht nagenoeg uitgestorven. We konden wachten totdat onze vervolgvlucht om 7.55 uur vertrok. Op het vliegveld was niet heel veel te beleven, overal lagen mensen te slapen in afwachting van hun vervolgvlucht. Nadat om 6.40 uur de gate bekend werd waar onze reis verder zou gaan, zijn we ons daar gaan verzamelen. Doordat we al redelijk snel wisten wie er nog meer meegingen, konden we al snel als groep verzamelen. in de vertrekhal liepen er al snel personeelsleden van Turkeys Airways te lobbyen of er mensen later op de dag hun reis wilden vervolgen en op hun kosten een hotel mochten nemen met 250 Euro cash als onkostenvergoeding. Reden? Het vliegtuig naar Cairo was overboekt.

Uiteraard hebben wij dit aanbod afgeslagen en zijn we verder gegaan op onze reis. Ook deze vliegreis ging vanzelf, de vlucht duurde maar 1 uur en 50 minuten. Tijdens de vlucht zaten we met zijn allen bij elkaar, dus de kennismaking verliep al snel. Op het vliegveld in Cairo werden we opgevangen door de medewerker van NRV die voor ons het Visum had geregeld en ons begeleidde naar de koffers en daarna de bus met onze reisleider. De bus is echt een bus zoals je deze alleen in dit soort landen ziet. In Nederland mag deze niet meer de weg op, hier voldoet deze nog aan alle eisen! (Als ze uberhaupt eisen stellen ?) Nadat er door de politie toestemming werd gegeven om naar ons hotel gebracht te worden, werden we getuige van het rijden in Cairo. Degene met de meeste deuken en hardste claxon heeft voorrang! Bij het hotel aangekomen werden alle tassen en koffers nogmaals via een rontgenapparaat gecontroleerd op de aanwezigheid van zaken die er niet in horen en mochten we onze kamers in.

In de middag hebben we van de reisgids te horen gekregen hoe onze reis eruit komt te zien en welke excursies we nog aanvullend kunnen boeken.

Vanavond hebben we een boottocht met buikdanseressen, lekker eten en veel gezelligheid. De meeste mensen van onze groep gaan mee, dus dat zal best gezellig worden. Wij hebben vanmiddag nog even een uurtje geslapen, hier waren we echt aan toe. Afgelopen nacht zijn we niet verder gekomen dan 1,5 uur ?.

Wij gaan ons gereed maken voor de boottocht, veel leesplezier en we melden ons weer snel!

Liefs Simone en Michel

Corry

Wat leuk om nu dit reisblog eens van de andere kant te gebruiken. Reizen is altijd vermoeiend en zeker met een tussenstop, maar jullie hebben vakantie, dus lekker relaxed alles beleven. Heel veel plezier en tot schrijvens. ?

Danielle

Heel veel plezier geniet ervan en let goed op elkaar.❤

Angelique

Mooi dat de 1e kennismaking mrt het land en de mede reizigers al zo goed is verlopen.
Bedankt dat wij op deze manier mee mogen reizen. Veel plezier, geniet van de reis en elkaar xxx

Danielle

Wat een gezellige reis en wat hebben jullie al wat mee gemaakt zeg nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen