miessiem.reismee.nl

Nog eentje dan!

Hurghada, wat ben je mooi. Vandaag de laatste dag, vannacht gaan we vliegen. Helaas dat het erop zit, maar ook dankbaar voor al het moois wat we hebben mogen zien. De afgelopen dagen hebben we eerlijk gezegd niet heel erg veel gedaan. Hurghada heeft een museum over de oudheid en daar zijn we nog geweest. Het museum is op loopafstand van het resort, dus prima te doen. Ook met deze warmte. Het is een redelijk nieuw museum, de mensen moeten het nog ontdekken lijkt het wel. We zijn ook nog in het oude Hurghada geweest bij de Koptische kerk. Een prachtige kerk in de oude centrum en hier hebben we een kerkdienst mogen aanschouwen. We hebben nogg wat rond gelopen door de oude stad en kwamen terecht op een lokale markt. Wat een bende zeg. De vis zat vol met vliegen en het vlees hing verder af te sterven in de zon. Niet echt hygienisch zeg maar. Maar goed, we hebben het gezien. De taxi terug was gelukkig goed te doen. Deze man wist zich wel staande te houden in het Egyptische verkeer.

Het resort is erg netjes opgezet. Het schijnt vroeger een onderdeel geweest te zijn van Hilton. Er zijn 6 verschillende restaurants waar je op verschillende tijden kunt eten. Het eten in Pebbles lijkt een beetje op eten in de vreetschuur. Grote schalen met eten en het lijkt niet op te gaan. Dan is er nog een visrestaurant, een BBQ restaurant en overdag de snackbar maar in de avond een Aziatisch restaurant en de Italiaan en de Sushi bar in het hoofdgebouw. Al met al keuze genoeg, verhongeren is hier een keuze. Het personeel is super vriendelijk, niets is te gek voor ze.

Vanavond gaan we met de gehele groep en de gids nog gezellig eten en dan gaat de terugreis beginnen. ROnd 23.15 moeten de koffers klaar staan en om 00.00 gaan we alvast naar het vliegveld waar we om 4.45 uur gaan vliegen naar Instanbul. Rond 8.40 zullen we landen in Instanbul om rond 10.45 de vlucht naar Amsterdam zullen hebben. Landen op schiphol om 13.30 uur.

De koffers gaan we straks inpakken na het douchen.

Wij kijken terug op een mooie reis en hopen dat jullie het leuk vonden om ons te volgen. De foto's gaan we thuis verder uitzoeken en in een mooi boek maken. Bedankt voor de lieve reacties op onze berichten en we zien elkaar snel weer!

Liefs, Simone en Michel

Carlo en Denise

Wat ontzettend leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Ik heb heerlijk mee kunnen lezen.x

Danielle

Top vakantie luitjes veilige vlucht terug

Frank

Geweldige reis geweest om thuis nog lang van na te genieten. Kom veilig thuis.

Angelique

Het was zeker leuk jullie te mogen volgen.
Goede terugteis en tot morgen xxx

Riet en Alex

Fijn dat wij de reis op deze manier hebben kunnen volgen. Gelukkig komen jullie niet uitgehongerd terug.

Corry

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt en uit ervaring kan ik zeggen: dit smaakt naar meer.
Nog genoeg moois te zien op de wereld, maar dit hebben jullie vast binnen.
Geniet nog lekker na en dan komen we het fotoboek snel een keer bekijken.