miessiem.reismee.nl

Dag 2 - Ramses II

8 uur vertrek, dus maar wekkertje gezet en dat was maar goed ook! 6 uur eruit, douchen en ontbijten. Was goed te doen. Croissants, (ook een paar voor onderweg) diverse soorten kaas, fruit en er werd een ei voor je gebakken. Koffie is goed, de thee lijkt er erg op... hahahaha!
Met de bus naar de piramides van Gizeh, graf van farao Cheops. Wat is het toch een spektakel op de weg. Geen lijnen, geen verkeerslichten, maar wel heel veel toeters! Michel is 1 van de 3 piramides ingeweest, ik heb bedankt. Ik stond voor de ingang, maar daar kwam een benauwde warmte uit en je moest gebukt naar binnen. Ik heb niet heel veel gemist.... 1 tunneltje met trap... nou ja houten plank met dwarsliggers en een breedte van 1,2 meter en op de trap 1 meter hoog gemiddeld met 2 richtingsverkeer. In de gang beneden kon je gelukkig wel staan. De beloning was een sacrofaag in een zaal van 30 bij 10.
Daarna zijn we met de bus naar de Sfinx geweest, maar we zijn gestopt om verder te lopen. Dat ging een stuk sneller dan de bus file. Bij de sfinxen nog heerlijk gewandeld en foto's gemaakt. Wat is zo'n sfinx toch erg groot!

Hierna onze weg vervolgd naar de oude hoofdstad Memphis, voor het enorme beeld van Ramses II. Na de lunch zijn we doorgereden naar Sakkara, de grootste dodenstad van Egypte. Een zandhoop? Nee, dat zijn de resten van een piramide. Hier tussen de ruines rondgelopen... nou ja ik dan... Michel had een sprintjhe getrokken naar een toilet om te voorkomen dater weer verhalen ontstaan....

De terugreis was enerverend zeg maar. Het was spits. Zoveel auto's die elkaar eigenlijk geen ruimte gunnen, maar toch heelhuids de weg overkomen. En dan heb je op de ringweg ook nog voetgangers die even oversteken tussen de auto's die met 60 km/u voorbij razen. Onderweg zie je veel huizen die gedeeltelijk zijn afgebroken om ruimte te maken voor de verbreding van d eringweg. Als er genoeg ruimte was mocht de rest van het gebouw blijven staan.

We hebben ons zojuist opgefrist, want om 19.30 uur is het verzamelen in de lobby voor het welkomstdiner. Eens even kijken of het net zo spannend wordt als gisteravond met de buikdanseres!

Belinda

Wat een cultuurshock he hahahaha....maar prachtige foto's . En simone, goed gestretcht

Lieke

Mooie foto's!

Riet en Alex

Het is genieten dit verslag. Leuk om te lezen. Mooie foto's.

Kim

Leuk. Om jullie verhalen te lezen. Geniet van jullie mooie reis.